תורת הצבעים – כך תתלבשו לפי בצורה שתחמיא לכם!

תורת הצבע היא המחקר של האופן שבו צבעים מתקשרים זה עם זה וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי ליצור מצבי רוח ואפקטים שונים. הבנת תורת הצבעים יכולה לעזור לך לבחור צבעים המחמיאים לגוון העור, צבע השיער וצבע העיניים שלך, כך שתוכל להיראות ולהרגיש במיטבך.

על ידי למידה על פלטות הצבעים השונות וכיצד הן פועלות יחדיו, תוכל ליצור תלבושות המשלימות את התכונות הטבעיות שלך ולשפר את המראה הכללי שלך. בין אם אתה מתלבש לאירוע מיוחד או סתם רוצה להרגיש בטוח ומסוגנן בכל יום, תורת הצבעים יכולה להיות כלי חשוב בארסנל האופנה שלך.

 

אילו הם שילובי הצבעים שעובדים טוב יחד

שילובי צבעים

ישנם שילובי צבעים רבים ושונים שיכולים לעבוד היטב יחד, בהתאם למראה שאתה מנסה להשיג. להלן כמה שילובי צבעים קלאסיים המשמשים בדרך כלל באופנה ובעיצוב:

 

  1. צבעים משלימים: צבעים משלימים נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים, כמו אדום וירוק, כחול וכתום, או צהוב וסגול. צבעים אלה יוצרים ניגוד נועז ובולט שיכול להיות מושך את העין ודרמטי.
  2. צבעים אנלוגיים: צבעים אנלוגיים נמצאים זה ליד זה בגלגל הצבעים, כגון כחול, כחול-ירוק וירוק. צבעים אלו יוצרים מראה הרמוני ומגובש הנעים לעיניים ויכול להיות מרגיע ומרגיע.
  3. צבעים מונוכרומטיים: צבעים מונוכרומטיים הם גוונים וגוונים שונים של אותו צבע, כגון כחול בהיר, כחול בינוני וכחול כהה. כך נוצר מראה עדין ומתוחכם שקל לתאם ויכול להיות גם אלגנטי וגם מודרני.
  4. צבעים טריאדיים: צבעים טריאדיים הם שלושה צבעים המרוחקים זה מזה באופן שווה בגלגל הצבעים, כגון אדום, צהוב וכחול. זה יוצר מראה תוסס ומלא חיים שיכול להיות שובב ואנרגטי.
  5. צבעים ניטרליים: צבעים ניטרליים כמו שחור, לבן, אפור ובז' יכולים להשתלב כמעט עם כל צבע וליצור מראה קלאסי ונצחי, ורסטילי וקל ללבישה.

 

שילובי צבעים צל
לבן, זהב, אפור בהיר, כחול נייבי בהיר
לבן, בז', חום, כחול כהה תכלת
לבן, בז', חום, כחול כהה ירוק
לבן, אפור, כחול נייבי, תכלת צהוב
לבן, אפור, שחור, ורוד בהיר סגול
לבן, שחור, כחול כהה, תכלת אפור
לבן, שחור, כחול כהה, תכלת בז’

בסופו של דבר, הצבעים שעובדים יחד בצורה הטובה ביותר תלויים בסגנון האישי שלך, באירוע ובמראה שאתה מנסה להשיג לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

אלו הצבעים שמתאימים לסוגים שונים של גוון העור של אנשים

צבעים מסוימים יכולים להחמיא יותר לסוגים מסוימים של אנשים בהתבסס על גוון העור, צבע השיער וצבע העיניים שלהם. להלן כמה הנחיות כלליות:

עור

  1. גווני עור קרירים: אנשים בעלי גווני עור קרירים, בעלי תת גוון כחול או ורוד, נוטים להיראות בצורה הטובה ביותר בצבעים קרירים כגון כחולים, ירוקים, סגולים וורודים. צבעים אלה משלימים את גוון העור שלהם וגורמים להם להיראות חיים יותר.
  2. גווני עור חמים: אנשים בעלי גווני עור חמים, בעלי גוון צהוב או זהוב, נוטים להיראות בצורה הטובה ביותר בצבעים חמים כגון אדום, כתום, צהוב וחומים. צבעים אלה משלימים את גוון העור שלהם וגורמים להם להיראות זוהרים יותר.
  3. גווני עור ניטרליים: אנשים בעלי גווני עור ניטרליים, בעלי איזון של תת-גוונים חמים וקרירים, יכולים ללבוש מגוון רחב של צבעים. הם נוטים להיראות הכי טוב בצבעים עמומים או רכים, כמו פסטל וגווני אדמה.
  4. צבע שיער: אנשים עם שיער בלונדיני נוטים להיראות הכי טוב בצבעים קרירים, בעוד שבעלי שיער חום או שחור נוטים להיראות הכי טוב בצבעים חמים. ג'ינג'ים יכולים להיראות נהדר גם בצבעים חמים וגם בצבעים קרים, בהתאם לגוון העור שלהם.
  5. צבע עיניים: אנשים עם עיניים כחולות או ירוקות נוטים להיראות הכי טוב בצבעים קרירים, בעוד שבעלי עיניים חומות או לוז נוטים להיראות הכי טוב בצבעים חמים. עם זאת, צבע העיניים אינו חשוב כמו גוון העור וצבע השיער בכל הנוגע לבחירת צבעים מחמיאים.

 

שילובי צבעים גוון עור
ורוד בהיר, כחול בייבי, לבנדר, ירוק מנטה עור בהיר עם גוונים קרירים
אפרסק, קורל, צהוב בהיר, ירוק בהיר עור בהיר עם תת גוונים חמים
לילך, periwinkle, ורד מאובק, כסף עור בהיר עד בינוני עם גוונים קרירים
צהוב חרדל, ירוק זית, כתום שרוף, ברונזה עור בהיר עד בינוני עם תת גוונים חמים
כחול רויאל, ירוק אזמרגד, פוקסיה, כסף עור בינוני עד עמוק עם תת גוונים קרירים
חלודה, אדום עמוק, ירוק יער, זהב עור בינוני עד עמוק עם תת גוונים חמים

 

חשוב לציין שאלו רק הנחיות כלליות, וכל אחד שונה. בסופו של דבר, הצבעים המחמיאים ביותר הם אלה שגורמים לך להרגיש בטוח ונוח.

 

לסיכום

תורת הצבעים היא המחקר של האופן שבו צבעים מתקשרים זה עם זה וכיצד ניתן להשתמש בהם כדי ליצור מצבי רוח ואפקטים שונים. הבנת תורת הצבע יכולה להיות כלי רב ערך באופנה, מכיוון שהיא יכולה לעזור לך לבחור צבעים המשלימים את התכונות הטבעיות שלך ומשפרים את המראה הכללי שלך.

על ידי לימוד על פלטות צבעים שונות וכיצד הן פועלות יחדיו, תוכל ליצור תלבושות מסוגננות, מודרניות ומחמיאות. כמה שילובי צבעים קלאסיים שעובדים היטב באופנה כוללים צבעים משלימים, צבעים אנלוגיים, צבעים מונוכרומטיים, צבעים טריאדיים וצבעים ניטרליים. עם זאת, שילובי הצבעים הטובים ביותר תלויים בסופו של דבר בסגנון האישי שלך ובמראה שאתה מנסה להשיג

שמלה