עלייתה של תרבות נעלי הספורט לנשים: איך זה משנה את המשחק

יצא לכם לעצור פעם ולחשוב על היום שבו נשים התחילו ללכת עם נעלי ספורט? אם לא, כדאי שתקראו את השורות הבאות שיציגו בפניכם את ההיסטוריה שרבים לא מודעים אליה. אנחנו בעצמנו סברנו עד לא מזמן כי נשים תמיד יכלו לנעול נעלי ספורט בדיוק כמו גברים, אבל נודע לנו ממש לאחרונה שזו פריווילגיה חדשה יחסית שנכנסה לחיינו לפני כמה שנים. 

 

רקע לתקופה שקדמה לעלייתן של נעלי הספורט לנשים

בקרוב מאוד נציג בפניכם את התקופה שבה נשים יכלו סוף סוף לנעול נעלי ספורט שתואמות למידות שלהם ולסגנון האופנתי שלהן. לפני שנעשה זאת, חשוב שתדעו מה קרה קודם לכן, כדי שיתאפשר לכם להבין מאיפה הכול התחיל. נציין כי מדובר בתחילת שנות ה – 80. בתקופה זו נעלי הספורט שווקו לגברים בלבד והן אפשרו להם להגיש הזדהות עם גיבורי הספורט שלהם. מדובר בשמות גדולים שעוסקים בתחומים הבאים:

  • ספורט
  • -מוזיקה
  • משחק

סביר להניח ששמעתם עליהם לפחות פעם אחת בחייכם (למשל, מייקל ג'ורדון). באותו עשור יצאו לאוויר מותגים חדשים שהפכו להיות ללהיט בקרב גברים, אבל לא רק. שכן, זו הייתה התקופה שבה נשים יכלו ליהנות מנעלי ספורט וסניקרס אופנתיות.

תרבות נעלי ספורט לנשים

ההתאהבות המיידית של נשים בנעלי הספורט – כך זה קרה

באותה תקופה, המותגים הגדולים החלו לייצר דגמים חדשים שמותאמים לנשים. שכן, אלו גילו שהייתה התלהבות ושיש קהל שמעוניין לרכוש עוד ועוד נעליים (הרי גם לנשים מגיע!). מי שחיו באותה תקופה יעידו כי נעלי אדידס נשים היו בין הראשונות שהציעו את מרכולתם בחנויות השונות.

 

נעלי הספורט לנשים בשנות ה – 90

בשנות ה – 90 ניתן היה למצוא נעלי אדידס סמבה נשים וסניקרס שמתאימות גם לילדות. המוצר שהיה נחשב לבלתי ניתן להשגה חיכה למי שרק רצתה בו. באותו זמן, היה נהוג לבחור בנעלי ספורט וסניקרס לבנות (כן, כן, ממש כמו שנהוג היום – האופנה חוזרת על עצמה). כך שמי שהבינה ולו מעט באופנה, החזיקה בארון שלה לפחות זוג אחד של נעלי ספורט בגוון זה.

תרבות נעלי ספורט לנשים

נעלי ספורט לנשים – היום

אי אפשר להתעלם מכך שכיום יש היצע עצום של נעלי ספורט שמתאימות לנשים. המגוון רחב וניתן להשיג אותו בחנויות שונות. אנחנו מבקשים לנצל את הבמה ולהמליץ לקהל הנשים שלנו (וגם לגברים שקוראים את מדריך זה) לבצע רכישה של נעלי ספורט בחנות הנעלה בלבד. הימנעו מרכישת נעלי ספורט במותגים שאינם עוסקים בתחום הספורט, בגלל שאלו יספקו לכם נעליים פשוטות למדי שלא יתמכו בכף הרגל באופן איכותי.

 

לסיום

עכשיו, רגע לפני שהמדריך הנוכחי מסתיים לו, אנחנו יכולים להודות שאנו מודים על כך שנולדנו בשנות ה – 80 המאוחרות. שכן, הגענו אל העולם בדיוק בזמן שבו הוא הבין שגם לנשים מגיע לקחת חלק בטרנדיים אופנתיים.

תרבות נעלי ספורט לנשים