5 כללים לעיצוב שמלות

לפני שניגשים למלאכת עיצוב השמלה המיועדת, בין אם מדובר על חתונה, בר או בת מצווה, ברית או בריתה או כל אירוע אשר מצריך שמלה ובטח אחת שצריך לעצב מאפס, צריך להביא בחשבון כמה פרמטרים חשובים כדי להשיג את התוצאה המושלמת! חשוב לא להתפשר במהלך התפירה על כלום ולהיצמד לדרישות הלקוחה כי בסופו של דבר היא תלבש אותה אך עם זאת גם לקחת את עצתם של תופרי השמלות מאחר ויש להם ידע רב בעיצוב שמלות ערב.

 

כללי ברזל

1 החזון הכללי של השמלה – איך היא תיראה? – עם שרוולים? אולי כתפיים חשופות, עם מחשוף עמוק או קטן יותר…? זאת אומרת צריך לתכנן את השמלה לפי הדרישה שכן לכל אחת יש הטעם הייחודי שלה.

2 זיהוי האזורים בהם נרצה להדגיש יותר או פחות "גוף", כלומר – לשים דגש על חזה, אולי להדגיש רגליים יפות עם אורכים שונים של השמלה, קדימה קצר ואחורה ארוך או אולי הדגשת המותן וכ'ו.

3 צבע, צבע הוא שחקן מרכזי שכן כל שמלה תיראה שונה לגמרי על מי שלובשת אותה מאחר ולכל אחת יש הגוונים שיותר מחמיאים ולה ויש כאלה שפחות מחמיאים לה.

4 בדים – טקסטורת הבד יכולה מאוד לשנות את כל עיצוב השמלה. ישנם בדים כמו סאטן שכאשר מעצבים איתם, מראש לוקחים בחשבון שזה בד שיותר מבליט את הגוף וכמובן שהוא מבריק ולכן זה מאוד תלוי בטעם הלקוחה.

5 אלמנטים – ישנן נשים שמאוד אוהבות שילוב של אלמנטים כמו חרוזים, פנינים, נצנצים, שילוב של רשתות לורקס ועוד. מאידך, ישנן נשים שאוהבות קווים נקיים ללא אלמנטים כלל ומעדיפות לשים תכשיט וזהו.

 

שמלת החלומות

שמלת החלומות יכולה בהחלט להתקיים אך עם זאת, מדובר על עבודה שכרוכה בכמה שלבים שלא ניתן לדלג עליהם כמו – מדידות. אחת לכמה זמן שהתופר או התופרת יבקשו, צריך להגיע למדידות כדי לעשות מאין "הצהרת כוונות".

במעמד המדידה, השמלה תולבש על הלקוחה והיא תיתן את דעתה עד כה וכמובן תיתן את דעתה גם לגבי המשך התפירה ובכלל אם יש לה הערות להמשך ביצוע העבודה. למעשה עד לרגע האחרון שהלקוחה אוספת את השמלה לביתה, יש צורך בלחזור למתפרה כדי לבדוק שאכן הכל יושב במקומו ושזה תואם את ציפיות המזמינה.

בנוסף לחזון הכללי של מזמינת השמלה, חשוב לזכור שאם פונים לתופר או תופרת, מעצב או מעצבת שמלות, שיש להם ניסיון עשיר בתהליך עיצוב שמלות, חשוב להקשיב לטיפים שלהם בגלל שהם לימודי ניסיון. לעיתים, התופרים/ות או המעצבים/ות נותנים המלצה שהלקוחה לא חשבה על כך לפני כן וזה יכול לבוא רק לטובתה.

 

לסיכום

כשרוצים לעצב שמלות ערב, חייבים להילקח הפרמטרים המוזכרים כחוקי ברזל ולאחר מכן להתחיל בעיצוב השמלות. דרישות הלקוחות בהחלט חשובות שכן הן מזמינות את השמלות אך עם זאת למעצבים יש ניסיון וכדאי לקחת המלצות וטיפים מהם כדי להשיג את המראה המושלם.

שמלה כחולה