מתי נוכל לקבל פטור ממס הכנסה עקב מחלה?

לא כולם מודעים לעובדה שמחלה או פציעה קשה המקנה לכם אחוזי נכות בביטוח לאומי יכולה להיות סיבה לפטור מתשלום מס הכנסה. במאמר זה תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי פטור ממס הכנסה עקב מחלה וכיצד ניתן לעשות זאת. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

פטור ממס הכנסה עקב מחלה – מה הכוונה?

אם חליתם או נפצעתם, אתם כנראה זכאים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה לרשויות המדינה במידה וחליתם במחלות מסוימות. כך למשל, אם בן אדם שנפצע בתאונת דרכים וסובל ממחלות כתוצאה מהתאונה, כנראה שאותו אדם יהיה זכאי ל-פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

אילו מחלות מקנות לחולה פטור ממס הכנסה?

קיימות מחלות מוגדרות שמזכות את החולה בהם כמו סכרת שעברה סיבוכים, מחלות לב שונות למינהן, מחלות כמו פרקינסון, פוליו ושיתוק ילדים. בנוסף, קיימות מחלות נוספות שעשויות לזכות את החולים בהם בפטור ממס הכנסה כמו מחלות בכליות, דלקת פרקים מחלות שמאפיינות את איזור הכבד וגם בעיות אורתופדיות. בנוסף, הפטור חל גם על החולים במחלות מולדות כמו עיוורון וחירשות.

 

כיצד נקבע אחוז הנכות אשר מאפיין את הפטור ממס הכנסה?

על פי החוק, כל אחד מהגורמים הבאים יכול להקנות פטור ממס הכנסה. כך למשל, אדם המעוניין בפטור מתשלום מס הכנסה עקב מחלה צריך לגשת לאבחון אצל ועדה רפואית לצורך פטור ממס הכנסה. ועדה זו מתקיימת בביטוח לאומי ולפי רמת אחוזי הנכות שהיא קובעת, ניתן לשער מה תהיה דרגת הפטור. קיימות בביטוח לאומי ועדות ספציפיות יותר כמו ועדה לענייני נכות כללית ואך ועדה שמתמחה בנפגעי עבודה.

 

מה ההליך שיש לעבור על מנת לקבל פטור ממס הכנסה?

ראשית, יש לאסוף את כל האישורים והטפסים הרלוונטיים למס הכנסה כמו "טופס בקשה לפטור ממס" שמטרתו ליצור קשר עם מס הכנסה על מנת שהפניה לועדות הרפואיות תתקבל ובנוסף יש למלא טופס "אישור מסירת מידע" שמהווה טופס ויתור על סודיות רפואית על מנת שהמוסד לביטוח לאומי ומס הכנסה יוכלו לטפל בפניה באישור.

טופס נוסף שיש למלא הוא טופס "קביעת אחוזי נכות לצרכי מס הכנסה" שתפקידו לפרט על הליקויים הרפואיים שהנכות שאתם מבקשים נקבעת בגינה.

 

לסיכום

חשוב לדעת שאם אתם סובלים ממחלה כלשהי אשר פוגעת בתפקודכם היום יומי, כנראה שאתם זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. כל עוד המחלה שבה אתם חולים מוגדרת כחלק מרשימת המחלות שמזכה בפטור מביטוח לאומי. בנוסף, חשוב לזכור שיש הליך פרוצדורלי שיש לעבור לפני שמקבלים את הפטור והוא כרוך בהגשת טפסים רבים לביטוח לאומי ואישור חשיפת פרטיכם הרפואיים לרשות מס הכנסה ולרשות לביטוח לאומי.

רק לאחר שהועדות יקבעו מה אחוז הנכות שלכם, תוכלו לדעת האם אתם זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה וכמה אחוזים ממנו אתם זכאים. כך תוכלו להיות רגועים יותר לגבי מצבכם הכלכלי.

פטור ממס הכנסה עקב מחלה