לקראת שנה הבאה – איך להכין את ילדכם לגן

שנת הלימודים החדשה מעוררת בקרב ילדים צעירים רבים מתח וחרדה. עובדה ידועה זו גרמה לנו להעלות את המדריך הנוכחי שיציג בפני כל דורש את 4 הטיפים הטובים ביותר שיפחיתו את התחושות הקשות הללו, כדי שניתן יהיה לפתוח את השנה ברגל ימין. הישארו אתנו ותגלו את כל האינפורמציה הדרושה בהקשר זה.

 

תקיימו שיח ער בנושא

כל איש חינוך יציע לכם לקיים שיח ער שיאפשר להכיר מקרוב את התחושות שעולות אצל הילד לקראת ההגעה אל הגן החדש. ברגע שתעשו זאת, תוכלו לדעת איך הוא מרגיש ולהכין אותו לקראת השנה החדשה על הצד הטוב ביותר.

אם תגלו שהילד מביע חשש או פחד, תצטרכו לתת לו את הכלים שיקנו לו ביטחון. אם למשל הילד יאמר שהוא יתקשה להיפרד מכם בבוקר, תוכלו להעניק לו כלי שיעזור לו. מדובר למשל בבובה שתלווה אותו לאורך היום ותזכיר אתכם או מכתב שייתן לו כוח.

תכינו את התיק ביחד

סביר להניח שקיבלתם הנחיות ברורות שאפשרו לכם לדעת מה עליכם להכין לקראת השנה הבאה. מדובר במרבית המקרים ברשימה שכוללת את הפריטים הבאים:

  • תיק גן
  • בקבוק מים רב פעמי
  • מדבקות עם שם הילד
  • בגדים להחלפה

אנו ממליצים לאפשר לילד להיות שותף פעיל סידור התיק. ההליך כולל בחירה של תיק הגן המתאים עבורו, בחירה של בקבוק מים מעוצב ועוד. שימו לב, כדאי שתצטיידו מראש במדבקות שם איכותית שתוכלו להדביק על גבי הבקבוק. תוכלו למצוא את המדבקות הללו בחנויות מקוונות שמציעות מדבקות שם של תה וסודה.

 

תבקרו בסביבת הגן

הטרמה הינה הליך חשוב מאוד עבור ילדים בגיל הגן. לכן, כחלק מההכנה לשנה החדשה, עליכם ללכת עם הילד את הדרך שמובילה אל הגן. אנו ממליצים לצאת לטיול בוקר משותף, במהלכו, תציגו לילד את השבילים, מעברי החציה וגני השעשועים שנמצאים בדרך לגן. תוכלו ליישם את הטיפ הזה גם אם תתכנו להגיע אל הגן באוטובוס, אופניים או רכב. פשוט תתאימו אותו מראש לדרך ההגעה שלכם.

תערכו מפגש מטרים עם ילדי הגן

יש גננות שעורכות מפגשי היכרות עם ילדי הגן לפני תחילת השנה. אנו ממליצים לכם שלא להסתמך על מפגשים אלו שעשויים להיות קצרים מידי. תנצלו את הימים הבאים כדי ליצור קשרים עם הורים של ילדים מהגן, במטרה להיפגש עמם בגני שעשועים. היכרות מקדימה עם הילדים צפויה להוביל להתפתחויות של קשרים ראשוניים שמקלים באופן משמעותי על ההסתגלות של הילדים בגן.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן הטיפים שיאפשרו לכם להכין את ילדיכם לקראת שנת הלימודים החדשה. כעת אתם מכירים בהם, כך שעליכם רק ליישם אותם לפי הסדר. נאחל לכם בהזדמנות זו שתיישמו את הטיפים הללו על הצד הטוב ביותר, כדי שתקלו על ההסתגלות של ילדיכם בגן החדש.