כיצד לשמור על מטבח החוץ שלך נקי ומאורגן

בישול במטבח חוץ זה כיף מאוד. השילוב בין בישול במטבח מודרני וחדשני עם חוויית השהייה בחוץ באוויר הפתוח – זה משהו שלא כדאי לפספס. כדי למקסם את ההנאה ממטבח חוץ חשוב להקפיד על מספר כללים ושיטות לשמירה עליו כך שיהיה מאורגן, נקי ומסודר. הקפדה על הכללים המפורטים בכתבה שלפניכם, תעזור לכם לשמור על מטבח  החוץ ותשפר את חוויית הבישול והאכילה שלכם.

 

מה ההבדל בין מטבח חוץ למטבח פנים

מה בעצם ההבדל בין מטבח חוץ למטבח פנים? מטבח חוץ הוא בעצם מטבח מודרני לחלוטין. בדרך כלל הוא מאובזר בציוד שיש בכל מטבח ביתי, אבל הלוקיישן שלו הוא בגינה או בחצר הביתית שלכם. בשנים האחרונות מטבחי חוץ הפכו להיות נפוצים יותר בקרב בעלי בתים פרטיים.

מטבח חוץ מאפשר לכם לבשל בכלים מודרניים, אבל באוויר הפתוח ובאווירה של טבע תחת השמים הפתוחים. בכדי לשמור על מטבח החוץ שלכם נקי ומאורגן – כדאי להקפיד על הכללים הבאים.

 

1 – אחסון – שמירה על טריות

אחסון של חומרי גלם במטבח החוץ שלכם יזמן לכם חוויית בישול נוחה. ישנם מספר כללים שכדאי להקפיד עליהם בתחום זה. ראשית, ממש כמו באחסון במטבח ביתי, הקפדה על אחסון בשיטת הפי פו היא חשובה מאוד. פי פו – מה שנכנס ראשון יוצא ראשון, היא בעצם שיטת עבודה לפיה חומר הגלם הישן ביותר במטבח שלכם הוא הראשון שבו תשתמשו.

לדוגמא,] אם במגירת השמנים במטבח שלכם קיימים 3 בקבוקי שמן, מלפני שבוע, שבועיים ושלוש שבועות, אזי השמן בן 3 שבועות יהיה הראשון בו נשתמש. שנית, אחסון במטבח חוץ דורש הקפדה יתרה על כך שחומרי הגלם שלכם לא יינזקו כתוצאה מפגעי הטבע. הקפידו לאחסן מוצרי מזון בארונות סגורים שאינם חשופים לשמש ושלא שוררת בהם טמפרטורה גבוהה מדי.

 

2  – סדר

מטבח חוץ כולל בתוכו אזורי אחסון שונים. סידור נכון של חומרי הגלם, כלי הבישול ואפילו צורת עבודה מסודרת, ישדרגו לכם את החוויה בעשרות מונים. חומרי הגלם והכלים צריכים להיות מסודרים בצורה כזאת שניתן יהיה להגיע אל כולם בצורה נוחה ושניתן יהיה לראות את כולם בקלות.

כמו כן כדאי לסדר בצורה כזאת שכלים וחומרי גלם בהם משתמשים לעיתים תכופות יהיו נגישים, בעוד כלי בישול וחומרי גלם שאתם משתמשים בהם לעיתים נדירות יותר יאוחסנו בחלקים הרחוקים והנמוכים יותר במטבח שלכם.

 

3 – ניקיון

ניקיון במטבח, הן הפנימי והן החיצוני, הוא חשוב גם מבחינה אישית וגם מבחינה בריאותית. הקפידו לנגב את משטחי העבודה שלכם לאחר כל בישול, ושימו לב גם לניקיון של עמדות הבישול בעצמן. בנוסף לכך, מכיוון שמטבח החוץ שלכם חשוף לנזקי הטבע בצורה מוגברת, חשוב להקפיד לנקות עלים, אבק ושאר חומרים שמגיעים אל משטחי העבודה והבישול שלכם מהטבע. זכרו – ניקיון הוא חבר, שימרו עליו!

כיצד לשמור על מטבח החוץ שלך נקי ומאורגן