כיצד להתמודד עם תביעת רשלנות רפואית? צעד אחר צעד

נזק משמעותי שנגרם למטופל בהליך רפואי, עשוי להיחשב למצב של רשלנות רפואית. החוק מקנה מספר זכויות לאדם שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית. הזכות המשמעותית מכולן היא הגשת תביעת פיצויים לבית המשפט. במאמר הבא נסביר את הצעדים השונים, אחד אחר השני, להתמודדות עם תביעת רשלנות רפואית.

 

אירוע של רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא דבר שאנחנו שומעים עליו בהקשרים טיפוליים שונים או בהקשרים של הליכים רפואיים שונים בבתי החולים ובמרפאות. רשלנות רפואית היא הרבה יותר נפוצה ממה שניתן לחשוב. מכיוון שמדובר בתופעה, המחוקק החליט להגדיר מהי רשלנות רפואית ומה הזכויות של נפגע רשלנות רפואית.

לפי החוק, רשלנות רפואית היא מצב בו בעקבות רשלנות מצד הגורם הרפואי, נגרם נזק למטופל. רשלנות יכולה להיות אי עמידה בנהלים, חריגה מנורמות מקצועיות או אי נקיטה באמצעי זהירות. קראו עוד באתר של עו"ד רשלנות רפואית דוד פייל.

 

פנייה אל עורך דין

לאחר אירוע של רשלנות רפואית שאירע לכם או לאחד מהקרובים שלכם, הדבר הנכון ביותר לעשות יהיה לפנות אל עורך דין. עורך דין רשלנות רפואית מתמחה במקרי הרשלנות הרפואית, בקיא בחוקים השונים ויודע להגיש תביעות רשלנות. הוא יוכל לבחון את המקרה שלכם באופן אישי ולהבין האם ניתן להגיש תביעה לקבלת פיצויים ובאיזה גובה.

 

שימו לב – לא תמיד זו רשלנות

ישנם מקרים רבים בהם נגרם נזק כלשהו למטופל, אך לא מדובר ברשלנות רפואית. אם הנזק לא משמעותי, או אם הנזק נגרם שלא כתוצאה מרשלנות, ייתכן שעורך הדין ימליץ לכם לא להגיש תביעה, כדי שלא תיגררו להליך מיותר.

 

איסוף מסמכים

אם המקרה שלכם הוא בעל היתכנות להצלחה בתביעת רשלנות רפואית, השלב הראשון יהיה לאסוף מסמכים רפואיים שונים שיעידו על הרשלנות שאירעה. בין היתר, תצטרכו לאסוף מסמכים של בדיקות רפואיות שונות, מרשמים של תרופות או מסמכים המעידים על אבחון.

 

קבלת חוות דעת מרופא מומחה

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט, אתם צריכים להצטייד בחוות דעת של רופא מומחה בתחום בו אירעה הרשלנות. חוות הדעת תסביר מהו הנזק שאירע לכם, מדוע הוא משמעותי וכיצד היה ניתן למנוע אותו מבחינה מקצועית.

 

הגשת תביעה

השלב האחרון לפני התחלת הדיונים בבית המשפט הוא השלב בו מגישים את התביעה. עורך הדין שלכם יוכל לעשות זאת עבורכם. הוא יצרף את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ואת חוות הדעת הרפואית לכתב התביעה. התביעה תתנהל בבית משפט השלום או בבית המשפט המחוזי, בהתאם לגובה הפיצויים שנדרשים.

 

פתרונות אחרים

חלק משמעותי ממקרי הרשלנות הרפואית כלל לא מגיעים לבית המשפט. ישנם מצבים שהם ברורים מאוד, עד כדי כך שהמוסד הרפואי נגדו מוגשת התביעה מוכן להציע פיצויים ולסגור את העניין מחוץ לבית המשפט. הדבר יכול להשתלם גם לתובע, שיכול לחסוך סחבת משפטית.

עוד רשלנות רפואית דוד פייל