זכות עובר לתבוע בגין קיצור תוחלת חיים עקב רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית הינה דבר חמור שעלול להוביל לפגיעה בחיי אדם וקיצור תוחלת חיים. כשמדובר בלידה, רשלנות רפואית יכולה להיות קריטית, היות ומדובר בחיי שני בני אדם המצויים במצב רגיש, ובמיוחד בחיי העובר שנולד. במצבים כאלה של רשלנות רפואית בלידה, ניתן לתבוע על קיצור תוחלת חיים של העובר. אז איך תעשו את זה ומה חשוב לדעת?

 

מה זה רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית בלידה תהיה כל סוג של פעולה רפואית שאינה תקינה, חוסר אבחון, אי רישום של פרטים רפואיים חשובים, מתן טיפול שאינו מתאים ועוד, בכל תהליך הלידה. רשלנות רפואית בלידה הינה מסוכנת ועלולה להביא לפגיעה בחיי אדם ארוכת טווח, הן של היולדת והן של העובר. למידע נוסף, כאן ניתן לקרוא עוד על רשלנות רפואית בלידה.

 

איך אפשר לתבוע בגין קיצור תוחלת חיים של העובר?

במידה ונעשתה רשלנות רפואית בלידה אשר הביאה לתוחלת חיים מקוצרת של העובר, הורי העובר יוכלו לתבוע בשמו עד שיגיע לגיל בגרות ובמידה והגיע לגיל בגרות יהיו לו עד 7 שנים לתבוע מיום הגיעו לגיל 18. ההחלטה מתי כדאי לתבוע על רשלנות רפואית תלויה בנולד ובמשפחתו וזאת בהתאם למצבו הרפואי ולהמלצה משפטית.

 

מה נדרש לצורך תביעה על רשלנות רפואית בלידה?

על מנת להגיש תביעה על רשלנות רפואית יהיה עליכם להגיע לבית המשפט עם תיק אישום מסודר שיכיל – פירוט על עילת התביעה, פירוט הטיעונים המרכזיים שלכם, הוכחות בדבר הרשלנות הרפואית, המלצות מגורמים רפואיים המסבירים את השלכות הרשלנות הרפואית שהובילה לקיצור תוחלת החיים, המלצות המתארות את המצב הנוכחי ואת הפגיעה ועוד. כמו כן, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה.

 

לפני שאתם תובעים – התייעצו עם עורך דין

כאמור, לפני שאתם ניגשים לתבוע על רשלנות רפואית, כדאי להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום רשלנות רפואית. עורך דין מומחה ידע לסייע לכם בארגון תיק התביעה, ייצג אתכם בבית המשפט וידע מהי הדרך הטובה ביותר להציג את הטיעונים שלכם. בכך עורך הדין ימקסם את הסיכויים שלכם לזכות בתביעה.

 

למה חשוב לתבוע על רשלנות רפואית בלידה?

תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה תזכה אתכם באפשרות לקבל פיצויים כספיים שיעזרו לכם לטפל בילד שלכם שנפגע וכן להשתקם בעצמכם. אומנם הפיצויים לא באמת יכפרו על הנזק אך הם יעזרו לכם עם הוצאות כלכליות שיהיו לכם כתוצאה מכך. כמו כן, התביעה תוכל למנוע מקרים נוספים של רשלנות רפואית בלידה.

 

לסיכום – אם חוויתם רשלנות רפואית בלידה יש מה לעשות

במקרים של קיצור תוחלת החיים של העובר עקב רשלנות רפואית בלידה, מומלץ לתבוע. הורי העובר יוכלו לתבוע בשמו או שהעובר יוכל לתבוע בעצמו לכשיתבגר. במקרים אלה, מומלץ שלא להישאר לבד ולהיעזר בעורך דין מומחה.

לִשְׁפּוֹט