פרקטי או מעוצב – מה עדיף כשמדובר בחדר השינה שלכם?

חדר השינה הוא מקום המפלט שלכם בבית – הוא המקום אליו תלכו כשתרצו להירגע, או להנות מרגע של פרטיות.

לכן, נרצה שחדר השינה ישרה אווירה חמימה, אינטימית ונעימה.

הווילונות שנשלב בחדר השינה ישפיעו במידה רבה על העיצוב והאווירה, וכאן נשאלת השאלה – האם כדאי לבחור וילון פרקטי לצרכינו, או וילון מעוצב שיתכתב עם הקו העיצובי של חדר השינה? ובכן, זה תלוי.

בואו נעשה לכם סדר.

 

פרטיות, הצללה או אווירה?

אחד הדברים הראשונים שצריך לקבוע כשבוחרים וילונות לחדר שינה, הוא מה הצורך המרכזי עליו נרצה שיענו? בעוד חלק מהאנשים יעדיפו לשים דגש על הפרטיות, חלקם האחר יבחר בווילון ייחודי ומעוצב למשעי. אפשר לומר שההחלטה היא החלטה אינדיבידואלית והיא תלויה, בסופו של דבר, בכם. וילונות הם פריט שקונים בתדירות נמוכה, ולכן חשוב שתבחרו וילון שתהיו מרוצים ממנו. עם זאת, כדאי להכיר את סוגי הווילונות השונים ואת התועלות שלהם, כדי לדעת לקבל את ההחלטה המתאימה ביותר עבורכם.

 

  1. וילונות הצללה

וילונות הצללה ימתנו את כמות האור שנכנס אל החדר, יצרו תאורה רכה ועדינה וימנעו סנוור ישיר מקרני השמש. קיים מגוון גדול של וילונות הצללה וכן מנגנונים שונים עבורם, שיספקו לכם שליטה מלאה על כמות האור החודר לחדר השינה בכל רגע נתון.

 

  1. וילונות אטומים

וילונות אטומים, העשויים בדי האפלה, יצרו אווירה פרטית ואינטימית בחדר השינה שלכם ויספקו הפרדה מלאה בין הפנים והחוץ. בדי ההאפלה חוסמים כניסת אור מבחוץ, וכמובן מספקים פרטיות מלאה. את הווילון האטום ניתן לתלות כשלעצמו, או להוסיפו כשכבה לווילון הצללה – ולסגור אותו בזמן הרצוי.

 

  1. וילונות מעוצבים

סוג הבד ועיצובו נגזרים מהקו העיצובי הכללי בחדר השינה. בחירה בבד פשתן או כותנה בצבע בהיר וחלק תיצור אווירה רכה ורומנטית, בעוד וילונות מעוטרים כסף או זהב ישוו לחדר מראה יוקרתי ומהודר. טקסטורות והדפסים צבעוניים ומעניינים יעניקו נופך עיצובי ומתוחכם יותר, ווילונות דו שכבתיים יצרו ניגוד מעניין בין צבע לווילון שקוף או עשוי תחרה. זה המקום שלכם להכניס את הטעם האישי שלכם לחדר השינה, ולבחור וילון שתאהבו את הנראות שלו.

 

הכל טמון באיזונים

אין חובה לבחור רק תועלת אחת מהשלוש הנ"ל. ניתן לשלב בדים מעוצבים בווילונות הצללה, או לשחק עם שכבות וצבעים בין וילונות אטומים לווילונות הצללה. בצורה כזו, תוכלו להפיק את המיטב – למלא את התועלות החשובות לכם מווילון, ולא לפגום בעיצוב ובנראות החדר. לבסוף, חשוב שחדר השינה שלכם יהיה נעים למראה, אך אם תיתקלו בשאלה אם עדיף וילון פרקטי או מעוצב – תדעו שהתשובה יכולה להיות "למה לא גם וגם?".

 

חדר מעוצב