נקרעו לך המדים? כל הדרכים להציל אותם מבלי לעלות מט"ש

כמעט ואין חיילת בצה"ל שלא מעבירה את המדים שלה סדרת תיקונים עד שיתאימו לצורתה ומידותיה, המדים שנלבשים מדי יום ולעיתים עוברים מתיחות, תזוזות וכו' נוטים להתבלות ולהיקרע.

מה עושים שנקרעים המדים? מה תקנות הדיגום – מכפלת הצרה ועוד…

 

למה נקרעים מדים?

עשרות סיפורים מצחיקים עולים שבחורות נזכרות בפעמים שנקרעו להם המדים, אם המכנסיים נקרעו לאורך כל הרגל בדיוק כשעלתה לאוטובוס או שהסתובבה על מנת להרים משהו וחשפה את הישבן מול המפקדת שלה מבלי לשים לב! אבל למה זה קורה? הריי הבד ממנו תפורים המדים הינו חזק ונשאר עמיד לשירות שלם עם לא יותר – תרגילים, מלחמות, מים ומה לא? אך הוא מאבד מחוזקתו כאשר אנחנו החיילות מותחות, משנות ועושות הכול רק שייראו טוב יותר.

 

איך מתקנים מדים?

כל מכונת תפירה מהפשוטות ביותר עד המתקדמות יעמדו ויתפרו את הבד ממנו תפורים המדים שהינו בד בשם דקרון – בד עמיד, קל, נוח (על זה אפשר להתווכח) וזול לייצור. ולכן כל תופרת תוכל לעמוד למשימה מבלי צורך להחזיק במכשיר או ידע מיוחד. כשלוקחים את המדים לתיקון והתאמה אצל תופרת חשוב להבהיר אם אינה יודעת שפקודות מטכ"ל מאפשרות לבצע רק מכפלת והצרה בקו המותן וישנו איסור על הנמכת גזרת המכנסיים כך שאם תיתקלו ברס"ר משמעת קפדני ביותר לא תיכנסו לצרות מיותרות.

 

טיפים לתיקון מדים והתאמת מדים

  • קצת מעל המידה שהייתן רוצות – תתחדשו יש לכן בגדים חדשים לשנתיים הקרובות! הם ממש לא מה שאתן רגילות אליו ולכן גם המידה תצטרך להשתנות. לחיילות יש נטייה להצר ולהקטין עוד ועוד את מכנסי המדים אך זו בדיוק הסיבה לפשלות של קרעים מביכים בזמנים ומקומות לא רצויים בכלל.
  • שיהיו נוחים – מדי א' וב' תלוי בתפקיד שלכן ילוו אתכן לאורך שירות מלא במגוון מצבים – נסיעה, ישיבה, ריצה, כריעה, אולי שינה? ולכן כדאי שהם יהיו נוחים בהחלט לכל מה שתדרשו לעשות איתם!
  • לא לגזור את השארית – כשהמדים מגיעים אל מכונות תפירה הקטלניות עבור הצרה (בעיקר אם קיבלתן או לקחתן מידה גדולה בכוונה בבקו"ם) מומלץ לשמור על השארית בפנים המכנסיים על מנת להשאיר מקום להגדיל אותן חזרה אם תגלו שהגזרה לוחצת ופחות נוחה לכן לאחר זמן מה.
  • החזיקו תמיד בחוט ומחט איתכן – חוט ומחט הן ללא ספק כלי חשוב לכל דבר ועניין, אם אינכן יודעות להשתמש כדאי שתלמדו מהמדריכים של חברת ברנינה וכך תהיו מוכנות לכל תרחיש גם אם נקרעו מעט או ברח כפתור עד שתגיעו לתופרת מקצועית.

 

לסיכום

היתרון הגדול ביותר של מדים הוא שאין צורך לבחור בגדים כל בוקר וזה אפילו ממכר! הקפידו לשמור עליהם כך שלא תצטרכו לרוץ למתפרה כל שבוע, התאימו לגזרתכם ואל תשכחו שאתן הכי יפות שנוח לכן.

לוחם