מה ההבדל בין חליפות לגברים לחליפות לנשים

חליפות הן פריט לבוש עיקרי בארון הלבוש בתרבות הארגונית. גברים לבשו חליפות הרבה לפני הנשים אך המהלך המרענן לעבר השתלבות נשים בעוד ועוד עבודות וקריירות הביא עימו גם צורך לחליפות לנשים.

חליפות נמצאות כל פעם שיש מאורע חשוב או צורך בלוק רשמי ומכבד אבל יש להם היום הרבה טוויסטים מעניינים שהופכים את הג'קט והמכנס להרבה מעבר ליום עבודה שגרתי. כל מה שמעניין על ההבדל בין חליפות נשים לחליפות גברים.

 

חלקי החליפה

חליפות לנשים כוללות את אותן מרכיבים פחות או יותר של חליפות גברים. ניתן להבחין צווארונים, דשים, כיסים פתחי אוורור קפלים וחפתים. חליפה של גבר תמיד תכלול מכנס ועדיף עשוי מאותו בד כמו המעיל. חליפות נשים לעומת זאת יש  יותר זיקה לאופנתיות עם עיצובים רקומים ועיטורים.

ניתן לשלב את החליפה של האישה עם מכנסיים או אפילו חצאית.התפירה בחליפות נשים עדינה יותר אלמנט עיצוב חשוב הוא הגימורים שמחמיאים לגוף לעומת הצורה המלבנית של חליפות לגבר.

 

פרטי עיצוב

חליפות גברים נצמדות להחלטות סטייל מחמירות יותר יכולות להיחשב כפריט נצחי מפני דפוסי עמוד התווך שנמשכים לאורך זמן.חליפות נשים הן יותר אופנתיות ולעתים קרובות כוללות שורה שלמה של גזרות, חלקן קישוטים של שוליים, חוט או סרט סביב הדש ועל הכיסים, תחרה, כפתורים נוספים או אפילו רקמה.

האלמנט העיצובי המיוחד הספציפי מעיל חליפה לגבר מוסתר בעיקר מבפנים, שם יש לו שלל כיסי משי המובנים בבטנה כדי להחזיק את כל הניירות, האביזרים והארנקים שלו.

 

בדים

בחירות הבד גם מבדילות בין חליפת גבר לחליפה אישה. בדים כגון צמר גרגירים ותערובות משי, או לפעמים מיקרופייבר, הם הבחירות העיקריות לגברים. לעומת זאת, חליפות נשים יכולות להיות לא תואמות בצבע ובמרקם – כלומר, הז'קט שונה מהמכנסיים או החצאית – והבדים חובקים מגוון חומרים, החל מג'קארד, ועד בוקל וטוויד, או אפילו משי מחוספס. לשני המינים יש פשתן משותף, בד מקומט, נינוח וקיצי.

 

צבעים

פלטת הצבעים של חליפה לגבר היא בדרך כלל מאופקת ועוקבת אחר סטנדרטים קונפורמיים כמו שחור, נייבי, חום אפור ושחור. לפעמים תהיה דפוס ארוג כגון פס סיכה דק או חפת לז'קט.לנשים גוונים עשירים יותר ומבחר הצבעים הוא בלתי מוגבל מכיוון שיש ז'קטים ורודים, ירוקים וכל שילוב שאפשר לחשוב עליו. בנוסף, חליפות נשים יכולות להיות טקסטורות יותר שילוב עם בד דקורטיבי.

 

סימן ברור להבדיל זה הכפתורים

חולצות וג'קטים של נשים וגברים נבדלים זה מזה לא רק במונחים של גזרתן, אלא גם בכיוון שלהן לאדם שלובש אותן. חולצות וחליפות לגברים יש את הכפתורים בצד ימין כי הם היו מלבישים את עצמם.בעוד שלנשים יש אותן בצד שמאל כהמשך למנהג שאת הנשים בעבר היו מלבישות המשרתות ולבן היה יותר קל לתפור את השמלה שהכפתורים יהיו בשמאל.

חליפות נשים וחליפות גברים