5 יתרונות לגיוס במיקור חוץ

ארגונים רבים, ובמיוחד חברות הייטק, עוברים בשנים האחרונות לגיוס במיקור חוץ. מיקור חוץ היא שיטה שנולדה כצורך השעה. במיקור חוץ כל הצדדים מרוויחים: גם הארגונים והחברות וגם עובדי הקבלן וחברות מיקור חוץ. מהו מיקור חוץ ומהם היתרונות שלו?

 

מיקור חוץ – מה זה בכלל?

מיקור חוץ הוא שיטה לניהול פרויקטים ותחומי עבודה ספציפיים בתוך ארגונים וחברות. היא משמשת בעיקר לפרויקטים ותחומי פעילות שאינם ההתמחות המרכזית של החברה. למשל, חברת הייטק שזקוקה לצורך התנהלותה למערך שכר, מערך רכב, מערך פרסום או מערך שמירה וניקיון. כל המערכים הללו הינם בתחומים שאינם תחום ההתמחות הישיר של החברה.

 

איך כדאי לחברה לנהל מערכים אלו?

מיקור חוץ או אאוטסורסינג (source = מקור ו- out =  חוץ) הוא הפתרון האידיאלי לחברה. חברות קבלן יכולות לקחת את כל אחד מהתחומים שציינו כמו גם תחומים נוספים, לפי הצורך, ולנהל אותם עבור החברה.

העובדים שיגויסו במיקור החוץ הם עובדים שמומחים בהכשרתם לתחומים אלו, ולא עובדי החברה שזקוקים לעבור הכשרה נוספת. הם יכולים לעבוד מיידית וגם במקומות שמרוחקים ממשרדי החברה, מה שמגביר את הנגישות והזמינות שלהם למגוון תפקודים. הניהול גם הוא מפוקח עבור החברה ע"י אנשי מקצוע ייעודיים של חברת הקבלן.

 

5 היתרונות לגיוס במיקור חוץ

אז מהם היתרונות של גיוס במיקור חוץ (אאוטסורסינג)?

  1. עובדים מומחים שהכשרתם מתאימה אותם לתפקוד הספציפי המבוקש, כמו שכר, תקשורת, מחסנאות, מחשוב או ליסינג.
  2. עובדי החברה נותרים פנויים לפעילות החברה העיקרית. זה שומר על המוטיבציה שלהם, מאפשר להם לעשות את מה שהם טובים בו ומביא את התפוקה של החברה למקסימלית.
  3. חיסכון משמעותי בהוצאות – גיוס במיקור חוץ לרוב זול יותר, כי מתאפשרים תנאי תשלום נוחים יותר לחברה לעומת מצב של תשלום לעובדי החברה ישירות. בנוסף, ההוצאות על תחומים שמנוהלים ע"י מיקור חוץ לרוב נמוכות יותר, כך, שאם לחברה אין תקציב גדול עבור תחום מסוים, מיקור חוץ יכול להשיג משאבים באופן חסכוני יותר.
  4. זמינות ונגישות – כיום העולם הוא כפר גלובלי והרשתות החברתיות מאפשרות תקשורת מהירה בין כל עובדי החברה. אין צורך לרכז את כל העובדים והעובדות במשרד או במפעל… לעומת זאת, יש חשיבות להיענות מהירה ונגישות גבוהה לסיטואציות בשטח. כאן היתרון של מיקור חוץ, שהעובדים פרושים בשטח, נגישים לבעיות ויכולים לשלוט בנעשה מקרוב.
  5. ע"י מיקור חוץ ניתן לדעת באופן מדויק את ההשקעה בתחום ולכן את כדאיותה, או היחס בין ההשקעה והרווח.

גיוס עובדים במיקור חוץ נעשה פופולרי החל משלהי המאה הקודמת. הוא יעיל בעיקר לעסקים של SMB, לחברות במדינות גדולות ולחברות הייטק. העבודה במיקור חוץ יכולה להיעשות סביב השעון,  ולהפיק את המקסימום בסביבה דינמית.

דולרים