ביגוד טרמי- קווים לדמותו

חורף, גשם, קר. כל מה שאתם רוצים זה להתכרבל בפוך עם כוס שוקו חם. אבל בחיים כמו בחיים, אי אפשר לקבל כל מה שרוצים ולפעמים צריך לצאת מהבית אל הכפור שנותנת לנו העונה. אז מתלבשים טוב, כפפות צעיף חולצה סוודר ומכנס חם. אבל מה קורה שגם זה לא מספיק ואנו חוזרים קפואים הביתה?

בשביל זה נוצר הביגוד הטרמי.

 

הסבר קצר

ביגוד טרמי, הוא ביגוד כמו כל ביגוד שאנחנו מכירים, קווי התפר של החולצה והמכנס נמצאים באותם המקומות אך הרכב הבד הטרמי הוא השונה. הבד הטרמי מורכב מסיבים חלולים הכולאים אוויר ומאפשרים לגוף הלובש אותו להיות מבודד מהקור ולהישאר יבש וחם.

בנוסף, כשאנחנו רוצים לוודא שנישמר מן הקור ועל מנת שהבידוד יתרחש בצורה טובה ביותר יש לדאוג כי הבד יהיה צמוד לגוף וכי תיעשה התאמה של הביגוד עצמו לסוג הפעילות הנדרשת.

 

סוגי הביגוד

שני סוגי ביגוד טרמיים שחשוב להכיר:

  1. ביגוד הנקרא שלב 1- בבגדים מסוג שלב 1 הרכב הבד יהיה דק יותק מה שיספח ויספוג את הזיעה מהגוף וינדף אותה כמה שיותר מהר. הסוג הזה מתאים לפעילות אירובית כמו רכיבה על אופניים או ריצה. הבד צמוד לגוף וכך הוא מונע את ההתקררות שלו בזמן מאמץ.
  2. שלב 2- בבגדים מהסוג השני, הרכב הבד יהיה מעט יותר עבה על מנת שיתאים לפעילות מאומצת אף יותר מהפעילות שמתאימה לשלב אחד וגם לאיזורים קרים יותר.

ביגוד שכזה יכלול שתי שכבות – האחת והצמודה לעור היא השכבה ממנה מורכב ביגוד שלב 1 והשכבה השניה, שמונחת בצורה רופפת יותר עשויה מבד מיקרו פליז.

 

נשמע מסרבל

ובכן, מזג אוויר קר אכן יכול לסרבל אותנו לא מעט בשכבות עודפות כדי לשמור על חום הגוף וניתן לראות שגם בבגדים הטרמיים שנוצרו למטרה הזאת בדיוק נצרכות שכבות. אך דווקא בגלל שישנה מחשבה עמוקה מאחורי יצירת הבדים, השכבות אלסטיות, נמתחות ולא מגבילות תנועה. לכן, אם תרכשו את הביגוד הטרמי באחת החברות המוכרות, תיווכחו במוצר איכותי ונוח.

 

ועכשיו לקטע האופנתי

אחרי שהבנו שהביגוד הטרמי לא מסרבל, מה עושים עם היופי? הרי אנחנו רוצים להיראות במיטבינו גם כאשר אנחנו עושים ספורט. אפשר לומר שבתחילת עידן הטרמיות הבגדים נראו יותר פרקטיים, אך עם הזמן איכות הבד עלתה, התפרים נעשו בצורה ובמקום טובים יותר ונוספו עוד צבעים ועיצובים שונים למשוואה. הכל כדי שיהיה גם נוח וגם יפה מספיק.

 

לסיכום

כשאתם יוצאים למסע הייקינג בהר האוורסט, לפעילות סקי בלפלנד, לטיול בחיק הטבע או סתם בהייה במרפסת מול נוף החרמון – כדאי שלא תשכחו להצטייד בביגוד הטרמי המעוצב, אם אתם לא רוצים לחזור עם דלקת ריאות. כך גם תשמרו על הבריאות שלכם, וגם על המראה האופנתי.

 

טיול בשלג