איך לעצב חדר שינה

חדר שינה הוא מקום המפלט שלנו אחרי יום ארוך. על חדר השינה להיות פונקציונלי, מעוצב, מרווח, ומואר. יש המון חדרים שנראים שיצאו ממגזין עיצוב, אבל בפועל לא נוחים למגורים ולא פרקטיים. מן הצד השני קיימים חדרים מבולגנים שאמנם הם נוחים, אבל לא עושים חשק ולא נעימים לעין.

כמה עקרונות חשובים בעיצוב החדר:

  • תאורה – על החדר להיות מואר. המומחים ממליצים על תאורה חמה וצהובה, ולא תאורת פלורסנט, למרות שהאחרונה חסכונית יותר בחשמל. (טיפים לחיסכון בחשמל) אור עמום בחדר אמנם יכול להיות רומנטי, אבל מקשה על התארגנות. בנוסף כדאי שיהיו מספר מנורות בחדר כדי לאפשר תאורה עמומה, במידה ורוצים לקרוא ספר ליד המיטה.
  • מיקום המיטה – במידה ומדובר בחדר זוגי יש למקם את המיטה במרכז החדר על מנת ששני בני הזוג יוכלו לצאת מהמיטה בקלות. לפי הפנגשווי מיטה שנמצאת במרכז החדר ולא בצמוד לקיר משדרת ליקום מסר של זוגיות בריאה. בנוסף הפנג שווי ממליץ לא למקם את המיטה מול דלת הכניסה.
  • טעות שהרבה מאיתנו עושים היא לתת למעצב לעשות את כל העבודה, ובכך ליצור חדר שלא מייצג אותנו. החדר אמנם יפה ונלקח ממגזין לעיצוב הבית, אך תחושת הזרות עדיין תישאר. יש להנחות את המעצב כיצד ליצור חדר שמייצג אתכם, ושאתם מרגישים אליו חיבור. בכל זאת מדובר בחדר השינה שלכם.
  • אחסון – הפתרון נגד חדר שינה מבולגן הוא למצוא פתרונות אחסון נוחים ויעילים. ברגע שהחדר נראה כמו "מוזיאון" בלי מקום לאחסן את החפצים שלנו, החדר יתבלגן ביתר קלות, ולכן יש להקפיד על מגרות אחסון ומקום מרווח לכל הדברים שלנו.
  • כמה אור נכנס לחדר – במהלך היום נרצה שהחדר יהיה מואר, פתוח ומאוורר, ואילו במידה ואנו רוצים לקום מאוחר, צריכה להיות אופציה להחשכת אור היום. למשל תריסים שניתן להגיף, וילונות אטומים לשמש וכן הלאה.
  • צבע הקירות – יש להימנע מקירות בצבע כהה, שכן הדבר "סוגר" את החדר, ונותן אשליה שהוא קטן יותר. המעצבים ממליצים על שימוש בטפט בקיר אחד בלבד בחדר, בעיקר בקיר של המיטה. הצבע של הטפט שלנו צריך להתכתב עם הצבעים בשאר החדר, בין היתר עם המצעים.
  • קנייה של חדרי שינה קומפלט – באתר בול עץ קיימת האופציה לקנות חדר שינה זוגי הכולל מיטה זוגית, שתי שידות קריאה, שידת איפור. כל אלו יוצרו בארץ, ועשוים מעץ מלא. ניתן להתאים אישית את המידות לצבוע לפי בחירה, והדבר חוסך לנו כאב ראש של הרכבת חדר השינה לבד.

לסיכום, "פרקטיקה" היא שם המשחק. על החדר להיות פרקטי קודם כל ועלינו לתעדף משימה זאת על לפני העיצוב. הכוונה היא שאפילו אם הדבר יפגום ביופי של החדר יש לשים לב שהוא יהיה שימושי.

להלן מאמר נוסף בנושא איך לעצב חנות בסטייל למאמר לחצו.