איך עושים אופנה לצד שמירה על הסביבה

שמירה על הסביבה שלנו ועל כדור הארץ הוא מזמן לא עניין של טרנד אלא צורך קיומי בעידן של התחממות גלובלית ונזק הולך וגודל למערכת האקולוגית

השברירית שאנו חלק ממנה, נזק שאנו רואים כבר בעיניים.

ומאידך גיסא, חשוב לנו גם להיות אופנתיים ולאמץ את מה שחדש בתחום האופנה, זו שמאמצת טרנדים שונים חדשות לבקרים.

אז איך עושים אופנה לצד שמירה על הסביבה? כמה דגשים והצעות.

 

מחזרו

מחזור טקסטיל הוא הליך בו לוקחים בדים ישנים ומעבדים אותם למוצרים חדשים, תהליך זה כולל מחזור של בדים מסוגים שונים ושילובו בפריטים אופנתיים כך שהם ידידותיים יותר לסביבה, איך יודעים אם בגד מסוים ממוחזר? בתווית הבגד מפורטים פרטיו.

 

בחרו בבדים לא מזהמים

ענף האופנה עבר מהפכה במאה האחרונה, הייצור ההמוני והמצאת סיב הפלסטיק הפכו את הבגדים לפריטים הזמינים לכל דורש אך גם למזהמים הרבה יותר, בחרו במודע בבדים טבעיים שאינם סינטטיים ושלא עברו תהליכים כימים וכך תשמרו על הסביבה.

 

תמכו בתעשייה המקומית

הליך השינוע של אופנה הוא מזהם כמו כל שינוע גלובלי של מוצר אחר, בחרו במעצבים מקומיים המייצרים בישראל ותרוויחו כמה יתרונות יחד, גם תתמכו בתעשיית האופנה המקומית, תזכו להכיר את המעצבים המוכשרים של ארצנו ותפחיתו את טביעת הרגל הפחמנית שלכם.

מוזמנים לראות באתר לדוגמא: https://www.mrwoodini.co.il

ללא בעלי חיים

תעשיית האופנה הלכה יד ביד יותר מידי זמן עם צער בעלי חיים, אך לא עוד! הוציאו מהתפריט האופנתי שלכם פרוות אמתיות ומוצרי עור ותשפיעו על עולם החי והסביבה, מה גם שעולם האופנה עצמו מתקדם בכיוון אקולוגי זה כך שנקיטת עמדה סביבתית היא האופנה העכשווית.

 

יחסים לטווח ארוך

רכישת פרטי אופנה איכותיים ועמידים יותר יש לה אמנם השפעה על הכיס אך גם על הסביבה, במקום להצטייד בבגדים לעונה אחת המסיימים את חייהם במהירות בסמוך לפח האשפה קנו ביגוד עמיד שיישאר אתכם לאורך זמן.

 

בססו את הסגנון שלכם

עצה זו היא המשכה של העצה הקודמת.

ביסוס סגנון ייחודי המתאים לכם ימנע מראש רכישת פריטי אופנה חד פעמיים, כאלה שאיננו מבינים מה עושים אצלנו בארון, לא כל המתאים לדוגמנית או לבובה על חלון הראווה יתאים לנו וכאשר אנו בונים לעצמנו סגנון אופנתי אנו רוכשים פחות.

 

פחות זה יותר

מינימליזם היא לא מילה גסה, האם באמת ישנו צורך בערימות הבגדים שיש לנו? מספר מצומצם יותר של פריטים אך בטעם טוב המתאים לנו ובאיכות גבוהה יפצה בהצלחה רבה על כמות גדולה ומיותרת של בגדים.

 

לסיכום, קל לשלב בין אופנה ושמירת הסביבה.

ביסוס סגנון אופנתי המתאים לנו, הגבלה רכישת בגדים ללא צורך, הקפדה על שימוש בבדים מתאימים ותמיכה בתעשייה המקומית המעולה שלנו יענו לכם על הצורך להיות אופנתיים וסביבתיים.

 

עניבה