בית כנסת – הציוד והריהוט הדרוש

                                                                                                              

כולנו היינו בבית כנסת לפחות פעם אחת בחיינו. בין אם אתם הולכים על בסיס שבועי או רק בעלייה לתורה של האחיין, בטח שמתם לב לריהוט והציוד המיוחד בבית הכנסת, ועלו בכם כמה תהיות.

ריהוט בית כנסת

דבר ראשון שחשוב להבין הוא שאין דרך אחת או סגנון אחד לרהט את בתי הכנסת, והדבר תלוי בעדה או בקהילה שאליה משתייך בית הכנסת. קיימים כמובן כמה קווים מנחים ורעיונות אחידים, אבל קים שוני רב בין בתי הכנסת שונים. ישנם בתי כנסת ראוותניים ויש בתי כנסת יותר צנועים.

בית כנסת גדול

אז והיום

בעבר כשבתי כנסת היו בסמוך לבתי תפילת נוצרים או מוסלמים, נקבעו תקנות ואיסורים שונים, למשל אסור היה לבנות לגובה, ואסור לבנות באבן. לרוב, בתי הכנסת היו במבנה פשוט שאינו מושך את העין כדי לא למשוך אש.  כיום כן ניתן לזהות את בית הכנסת על פי העיצוב חיצוני.

בבתי כנסת מתקופת המשנה והתלמוד אפשר למצוא פסיפס בסגנון שמזכיר רומאי בשילוב של עם סמלים יהודיים, כמו ארבעת המינים, שופר ומנורה.

ציוד קדושה לבית כנסת

ניתן למצוא באתרים שונים באינטרנט ציוד לבית כנסת. ביד 2 לצורך הדוגמה ניתן להיתקל בספר תורה שדרוש תיקון, טלית צמר איכותית, אצבע לספר תורה מכסף, ספריה, ארון קודש, פמוט, תיק לספר תורה, והרשימה עוד ארוכה.

אל תעצבו את בית הכנסת לבד

כיום ניתן להיעזר בשירות של סטודיו לאדריכלות. קיימים אנשי מקצוע שעוסקים בעיצוב פנים ומתמחים בעיקר בעיצוב בתי כנסת. בסטודיו נמצא בנגרייה, ושם מכינים עבודות שונות ומגוונות בעץ כדוגמת ריהוט לבתי כנסת מעוצב בייצור אישי, וניתן דגש מיוחד לארונות קודש, בימות, מחיצות לעזרת נשים ועבודות אומנות. הרהיטים נבנים מעץ מלא לפי הזמנה ומשלבים גילוף וחריטה. העיצוב של רהיטי העץ נעשה לפי החלל של בית הכנסת, על מנת ליצור עיצוב הרמוני.

ניתן לשלב ספריות קודש מהאתר בול עץ. בבול עץ ניתן למצוא עיצובים מסורתיים ואלגנטים מחומרים איכותיים. בול עץ מציעים ארונות עם זכוכית דוחה אבק שהיא גם חזקה ועמידה, ומגירות מרווחות ומעוצבות. כמו כן הארונות עמידים בפני שריטות ופשוטים לתחזוקה שוטפת. כך שניתן להיות בטוחים שמדובר בחומרים איכותיים שמחזיקים לשנים רבות. כמו כן בול עץ מציעים עיצוב בהתאמה אישית לפי מידות, הובלה עד לביתכם כך שדבר לא ינזק, ואפילו הרכבה בתוך הבית.  

כמה דגשים

על הריהוט להיות ברמה הגבוהה ביותר, שכן עליו להישאר אמיד במשך שנים רבות, כשנעשה בו שימוש אינטנסיבי.

על הריהוט להיות מחומרים איכותיים. ריהוט לבתי כנסת חייב להיות מתוכנן בהתאמה לפי מידות מדויקות של אותו בית הכנסת, מידות שהן לא בהכרח אלו שנמצא בחנות רהיטים. לכן הבחירה הנבונה ביותר כשבוחרים ריהוט לבית כנסת הבחירה הנכונה היא בחירה בעיצוב אישי, ולא להתפשר על האיכות.

דלתות פנים במחירים ללא תחרות